måndag 26 juli 2010

Hojsemester 2010. Söndag 18 juli.

En tjeckisk Lasko är lättdrucken även en söndag förmiddag. Trodde jag knappt. Blev förvånad själv. Taxi till Lysingsbadet och mat lät vänta på sig men var god när den väl kom. Stiffe kläcker en blivande klassiker: "Du har det lätt du, du har inget förstånd att dras med". Sen skulle vi gå 400m till klipporna, men det var nog 4000 och ingen brygga att uppbringa. Gick de 400m tillbaka och hamnade i en sandvik istället.
Sol & Bad och barnfamiljer i varierande karaktär, alltifrån "titta jag är en sån som kan diska" en blivande Stiffe, och till "du din jävel" som syrran sa till brorsan över kriget om den uppblåsbara båten.
Hoppas på en zoolig sommar och petar i mig en röd apa till.
Är Ernst och Stiffe lika egentligen, därom tvistar de lärde.
Vad vi var överens om däremot var att det är skönt att åka iväg på bikersemester och att ingen ville byta till barnfamiljssemester med husvagn.
I Briggen fick jag minsann inte sitta i gången, fast jag förstod att jag skulle flytta mig när det kom folk, men så fixa ett bord till oss då. Och bordet kom och även dippen med hel vitlök, mycket gott men sen luktade jag typ..vitlök..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar