söndag 23 maj 2010

Lucköppning med mig själv.

Skulle ha min lugna helg. Ett litet barhäng ihop med några vänner. Vad hände? Filbunke my ass. Tror jag börjat lura inte bara alla andra utan även mig själv. Men så är det när man är på gränsen mellan Skåne och Holland.. Fanns det förresten inget pris? Bara citron går bra. Cragganmore. Bytte barnet mot en Tiger. Och stackars de polska limsniffande gatubarnen.
Nisse voblande ut för att ta ett akutsnack med Ulrik är inte att förglömma... ha ha, nä, vem kom på idén med Tequila?? just det, det var ju jag.....
Shaken and a little bit stööörd.
Stegräknare på han som fick hämta vin till baren. Transistoradio. Blöt soffa. Uteliggare. Porterpassare. Änglarnas hojar i himmeln kallas regnbågar. Tantmoral. Whisky till bruden och dooleys till killarna. Svart discoboll!!! (riktigt heavy metal det).
Var är ni, i Brösarps backar? Är den lilla pizzan till mig?? Ojsan, dubbelinbakad. Lätt som en plätt ner i lilla magen. Som blev lite större. Fårtestiklar på Evas pizza dock. Aaaakta Nina det kommer en bil, stå inte på vägen! Aaaakta Nina det kommer en bil till! Spöket var ju ändå ute..
"Titta inte på mig, det var hon, hon kan bitas också".
Nu har jag nog haft all lucköppning jag kan komma ihåg just nu. Kommer kanske mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar